Wednesday 30 September 2015

Malaysia Boleh!

Sedang berjalan menuju ke LRT Plaza Rakyat, mataku tertancap pada seorang lelaki yang sangat aku cam mukanya. Kenapa? Sebab lelaki itu mukanya pernah 'viral' meminta duit untuk pulang ke kampung. Dijajanya laporan polis yang menyatakan bahawa begnya telah dicuri lantas duitnya telah habis semuanya. Sudah ramai orang memberikan sebahagian rezeki mereka kepadanya atas dasar simpati.

Aku semakin menghampirinya.

"Kak, nak beli tiket bas?"

Aku menjelingnya sambil menunjukkan isyarat tidak mahu.

Lalu aku mengalihkan pandangan ke balai polis yang berada di dalam bangunan UTC Pudu. Balai polis itu sungguh dekat dengan lokasi lelaki itu menjalankan segala kegiatannya.

Lantas aku terfikir:

Malaysia Boleh!

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...