Saturday 4 November 2017

Kita Merancang, Allah Lebih Hebat Merancang untuk Kita

Cantik tak cincin di jari manisku ini?

Dengan bentuk Love, sweet je rasa. Hehehe.

Ini cincin tak tahu jenis samada merisik, bertunang atau nikah. Masa aku dapat cincin ini, keadaannya lebih kepada bertanyakan status.

Cincin 'Aku Tanya Apa Khabar'. Ngeeeee...

Aku dapat cincin ini pada tahun 2014. Dapat sekali dengan telekung yang sangat cantik. Rancangan asal adalah mengikut saja rentak ayah, sebab calonnya adalah anak kawan baik ayah.

Calonnya taklah kacak macam Fattah Amin. Juga tak kaya macam Datuk Boy Iman. Paling best calon ini siap beri resume untuk kami buat assessment. Kau ada? Hohoho.

Aku asalnya terima dengan hati terbuka juga. Hantaran rendah saja. Tapi aku tahu keluarga mereka baik-baik belaka. Tapi sudah takdirNya, calon itu sendiri menarik balik seluruh perancangan dengan sebab tak bersedia.

Aku taklah kecewa sangat, cuma rasa ralat sebab melibatkan ibu bapa kedua belah pihak yang beria-ia nak menyatukan kami.

Tak mengapalah. Kita merancang, Allah lebih hebat merancang. Alhamdulillah hubungan keluarga kami masih baik.

Aku? Meroyan sekejap sebab dah beberapa kali melalui percubaan ala-ala begini. Tapi tak apa. Seiring waktu, aku lebih matang dan faham setiap dari kita ini hanyalah manusia biasa. Ada banyak kelemahan. 

Aku juga faham yang kita kena kahwin bila dah bersedia dan dengan rela hati. Kena tahu apa matlamat perkahwinan yang sebenar. Tak perlu rushing sebab tengok orang lain dah kahwin.

Enjoy single life. While we can. To the maximum that we are able to.

Tak percaya, tanyalah kawan-kawan yang dah kahwin. Semua akan cakap benda yang sama. Bukan sebab kahwin tak best, tapi sebab kahwin adalah dunia yang sangat berbeza dari kehidupan bujang.

Peace!



No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...