Saturday 25 November 2017

Penat Yang Hebat

Sejak kebelakangan ini, aku macam VIP. Sangat-sangat sibuk dengan jadual yang penuh. Sibuk dengan kerja, study, projek R(Resign???), projek bisnes, projek travel dan projek jodoh (eh sesat projek jodoh ni hehe). Tak dilupa mesti selit hal-hal dengan keluarga, yang memang tak boleh berkata tidak.

Serius penat. Sangat penat. Rumah dah macam tongkang pecah. Oh lupa, ada projek mandulkan kucing juga hahahaha. Lengkap pakej penat hahahaha.

Tapi penat aku ini sebenarnya memuaskan. Tahu kenapa? Sebab kebanyakan punca aku penat adalah benda yang memang aku suka buat. Atau kena buat, supaya aku sukses. Aku percaya Allah sedang menyediakan aku untuk sesuatu yang besar. Buktinya satu persatu benda yang aku nak buat muncul depan mata. Cuma larat tak laratlah. Tapi kalau dah suka, penat pun aku redah. Betul tak?

Semoga segala yang kita impikan akan menjadi kenyataan. Banyakkan bersyukur dan berdoa kepada Allah. Tak dinafikan, sesetengah punca penat itu tak berfaedah pun sebenarnya iaitu sejenis distraction.

Gambate!

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...