Thursday 8 March 2018

Selamat Hari Wanita Sedunia 2018

Hari Wanita tahun ini buat aku fikir sesuatu:

Walaupun aku pernah benci jadi perempuan dan nak sangat-sangat jadi lelaki, aku tetap perempuan. Tetap ada masa kena pakai blaus, kurung, skirt labuh dan jubah. Tetap terbatas dari segi kudrat dan emosi. Macam mana kuat pun aku rasa, aku tetap perempuan. Tetap kena usaha jaga batas-batas yang ada. Tetap kena 'embrace' kurniaan Allah pada aku sebagai perempuan.

Perempuan yang berjiwa lelaki. Apa ada hal?

Mak aku dulu mengidam rokok masa mengandungkan aku. Rasa-rasa jadi penyebab tak aku kurang keperempuanan? Kahkahkah.

Apa pun, jadilah diri sendiri OK. Terima diri seadanya dan hidup dengan seribu kekuatan.

Selamat Hari Wanita.

Cik Fairuz, seorang wanita. Ughhhhh.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...