Wednesday 15 August 2018

Aku Bukan Perampas

Aku buntu. Hingga aku perlu Google bertanyakan tentang ini:

Aura perampas pasangan orang. 

Selama ini aku selalu baca dan dengar tentang kewujudan perampas pasangan orang. Biasanya perampas boyfriend, tunang atau suami orang. 

Bila sebut perampas, orang selalunya kaitkan pelakunya sebagai seorang perempuan. Macam Husna, watak dalam drama Jangan Benci Cintaku. Macam artis I, yang dikatakan merampas suami I. Atau artis M, yang dikatakan merampas suami kawan baiknya.

Sikap ramah itu perlu. Bersangka baik itu perlu. Tapi bila semuanya mendorong aku dilabel sebagai perampas, seriously something is wrong. Or the accuser is wrong? Or the 'manusia rampasan' is wrong?

Rampas boyfriend orang.

Rampas suami orang.

Rampas tunang orang.

Wow. Tamaknya.

Eh aku bukan perampaslah! 

Aku perempuan. 

Kau orang pun perempuan. 

Jahatnya aku, belum sampai tahap nak menganiaya perempuan lain.

Aku hanya manusia sideline. Tak ada pun orang yang minta maaf kerana menipu aku. Atau kerana salah sangka terhadap aku.

Sayang diri sendiri terlebih dahulu. Jangan turutkan sangat perasaan sayang pada mereka yang tak menghargai, yang tak jujur. 

Aku maafkan. Tapi susah aku nak lupakan. 

Sekali berparut selamanya berparut. 

Aku bukan perampas. 

Damn. Manusia memang kejam.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...