Sunday 17 December 2017

Review Klinik Veterinar Peribadi: Klinik Haiwan dan Surgeri Taman Equine

Ini first time aku buat review klinik veterinar.

Check this out OK!

1) Lokasi

Klinik haiwan ini letaknya sebelah lot-lot bengkel kereta di Taman Equine. Ikutkan, tak jauh sangat dari kawasan pasaraya Aeon Taman Equine.

Untuk first timer yang datang malam: Jalan nak ke sini agak gelap. Better ada teman. Tapi once dah biasa, Inshaallah yakin.

2) Hiasan dalaman

Klinik ini konsepnya macam klinik haiwan lain, bersih dan asas, dengan warna putih dan ungu. Ada rak jualan produk haiwan, sangkar kucing dan juga duta klinik iaitu kucing-kucing yang sangat gemuk. Tak bosan punyalah!

Bilik rawatan bersih, luas ngam-ngam untuk kita menemani haiwan kesayangan kita. Siap boleh 3 - 4 orang doktor veterinar join sekali merawat seekor kucing aku yang kategori ganas.

3) Servis

Pendaftaran di kaunter agak mudah. Jangan lupa bawa kad vaksin/rawatan OK. Staf di kaunter pendaftaran boleh tahan ramahnya.

Doktor veterinar pula memang tak diragukan sangat profesional dan bersedia. Paling aku suka masa mereka keluarkan sarung tangan tebal untuk handle kucing aku yang ganas. Terbaik... sebab aku pernah pergi ke klinik veterinar lain yang tak suka kucing ganas dan cepat-cepat buat rawatan. Acuh tak acuh saja lagaknya huh!

Oh ya, klinik ini akan caj RM35 untuk servis handle haiwan ganas. Hohoho.

Bila dapat ubat, aku suka sebab mereka dah siap potongkan ubat-ubat yang perlu diambil separuh-separuh. Tak macam klinik haiwan lain yang fikir "Ah lantak kaulah. Aku dah bagi ubat, pandai-pandailah nak potong".

Overall service experience aku: Tip top!

4) Harga

Setakat ini, memang harga di sini antara yang paling murah aku rasa.

Harga untuk jahit semula jahitan mandul kucing plus warded 4 hari 3 malam = RM180+-

Harga rawatan kucing demam plus ubat 3 jenis = RM58+-

Harga vaksin seekor kucing = RM35+-

Bagi aku OK sangat untuk klinik haiwan swasta.

Semoga klinik ini terus sukses dan mengekalkan servis terbaik mereka. Semoga nasib haiwan terbiar juga lebih terbela, ditambah dengan harga rawatan mampu milik macam di sini. Aminnnn...

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...