Sunday 31 December 2017

Ada Apa Dengan Tahun Baru 2018

Tahun baru 2018 aku mulakan dengan terbaring di atas katil, akibat gastrik teruk.   Pedulikan bunga api, mesej-mesej yang masuk dan segala jenis kegembiraan. Huhu. Aku risaukan diri sendiri yang tak fit. Macam mana nak buat year end closing kalau begini keadaannya?

Tahun baru bermaksud suatu perkara saja bagi aku:

Kita semakin tua. Badan kita tak sama macam dulu. Tenaga kita tak banyak macam dulu.

Satu lagi, apalah sangat kita menyambut tahun baru sedangkan anak-anak kita di Syria contohnya, menangis akibat peperangan. Jangan kita lupakan mereka. Buat apa yang kita mampu untuk bantu mereka. Share post berkaitan mereka, derma semampu kita, doakan mereka setiap kali lepas kita solat.

Walaupun aku dah ada senarai to do things untuk tahun 2018, aku tak anggap itu azam baru pun. Kebanyakannya memang tanggung jawab aku. Contohnya nak bawa mak ayah aku checkup sebulan sekali. Atau kumpul duit untuk bawa mak ayah aku ke Perth. Biarlah aku lebihkan mereka sementara mereka ada. Of course setakat yang aku mampu huhu.

Teruskan berjalan,jangan pandang belakang lagi.

Peace!

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...