Wednesday 4 September 2019

Kawan Sekerja

Betul tak kalau aku kata kawan sekerja sangat penting? Walau di mana kita bekerja (bandar mahupun luar bandar), jenis apa tempat kita bekerja (kerajaan mahupun swasta) malah tahap apa kita bekerja (bos mahupun pekerja bawahan), kawan sekerjalah tempat kita berkongsi rasa.

Dalam suasana pekerjaan yang begitu buruk dengan bos yang gila meroyan atau permainan politik yang penuh drama hebat, hanya kawan sekerja yang mampu buat kita tersenyum semula. Maksud aku di pejabat, ya. Di rumah itu lain ceritanya.

Hargai kawan sekerja kita seadanya. Yang betul-betul sekepala dengan kita: Simpan ketat-ketat biar jadi sahabat. Yang biasa-biasa saja dengan kita: Tak perlu rapat sangat tapi jangan pula muka ketat dengan mereka. Hormat-menghormati dan berbuat baik itu tetap perlu juga.

1 comment:

  1. If you're trying hard to burn fat then you need to start following this totally brand new custom keto plan.

    To create this keto diet service, licenced nutritionists, fitness couches, and professional cooks joined together to develop keto meal plans that are efficient, painless, price-efficient, and enjoyable.

    Since their launch in January 2019, 1000's of individuals have already completely transformed their body and health with the benefits a professional keto plan can provide.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-confirmed ones offered by the keto plan.

    ReplyDelete

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...