Monday 11 September 2017

Bila Tayar Kereta Pancit

Minggu lepas aku lambat ke pejabat. Puncanya tayar kereta aku pancit. Masa aku mula memandu, aku dah rasa pelik. Stereng kereta berat ke sebelah kiri. Tak mengapalah, perlahan-lahan aku memandu sehingga sampai ke stesen LRT Kinrara BK5. Siap parking kereta lagi elok-elok lagi. Fikirku, senang nak gerak ke pejabat nanti.

Bila aku keluar dari kereta, oh my, memang tayar depan belah kiri sudah pancit. Aku call ayah. Ayah cakap cuba check ada tak tayar spare dalam bonet. OK, ada.

Tapi siapa nak pasang tayar spare itu? Hmmm...aku terus terfikir abang penjaga parking.

"Bang, tayar saya pancit. Boleh tolong tak?"

"Kejap ya. Saya kena siapkan kerja".

Dalam 30 minit berikutnya aku bertukar peranan dengan abang tersebut. Sambil abang tukar tayar, aku pula yang menulis resit parking untuk customer. Siap tandatangan OK! Haha.

Alhamdulillah semuanya lancar. Aku memberikan sedikit upah kepada abang tersebut. Saat aku menulis ini, aku berada di Sin Siang Hin Cheras, untuk servis 60,000KM dan tayar yang pancit itu. Harap semuanya OK saja.

Peace!

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...