Thursday 7 September 2017

Review Chalet Peribadi: D Chalet Ombak Biru

Review kali ini ke Melaka pula- D Chalet Ombak Biru. Kalau kalian pernah sampai ke Pengkalan Balak, bolehlah cari chalet ini OK. Pada saat aku menulis, chalet ini baru lebih kurang 4 minggu dibuka.

1) Proses booking

Kami booking adhoc saja, lepas kenduri di rumah makcik aku di kampung Londang. Sepupu aku yang memang dah book bilik di situ yang tolong call dan book untuk kami. Smooth lah prosesnya.

2) Proses check-in

Check-in sangat smooth. Sebab ayah aku yan uruskan. Haha. Kami yang lain cuma tahu masuk dalam bilik saja. 😁😁😁

3) Ciri-ciri keselamatan

Tak perlu scan kad untuk masuk. Cuma kunci biasa. Sesuailah dengan jenis chalet yang ala-ala sempoi ini.

4) Hiasan dalaman chalet dan bilik

Sebab chalet ini masih baru, semuanya nampak cantiklah di mata kami. Biliknya comel, dengan konsep minimalis. Juga TV flatscreen dengan rancangan Astro yang minimum. Bolehlah kami tengok Sukan SEA 2017. Hehe.

5) Kemudahan di chalet

Tiada breakfast disediakan. Ada Astro, ada kettle, mini fridge dan hot shower. Tak ada wardrobe, cuma ada built-in penyangkut baju. Iron ada di luar, dikongsi dengan penghuni lain.

Kami rasa tak perlu dibuat macam bilik kecil untuk solat dan menyangkut baju. Biar saja bilik itu luas begitu saja, sebab pelanggan yang datang ramai jenis keluarga, yang mungkin tidur atas tilam atas lantai. Bila ada wall divider, macam susah nak adjust ruang tidur.

6) Kemudahan di luar chalet

Yang seronoknya chalet ini ada kolam renang. Anak buah aku si Fateh sukalah. Berenang tak ingat dunia! 😄😄😄

Parking percuma saja, depan bilik masing-masing. Hehe. Ada kedai makan berdekatan. Ada masjid juga berdekatan. Paling mak ayah aku suka, ada pasar pagi yang jual seafood segar pada harga yang agak murah. Tapi kena drive sikitlah.  
Keseluruhannya, santai! Sesuai untuk short trip balik kampung dan family day.

Peace!

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...