Monday 14 December 2015

Servis kereta dan daftar kelas P6 Advanced Taxation

Hari ini hari kedua aku bercuti. Disebabkan esok aku perlu membantu mak membuat kuih yang ditempah oleh Sheela, kawan sepejabatku maka aku harus menyelesaikan segala urusan pada hari ini juga.

Seawal pukul 8.45 pagi aku sudah terpacak di pusat servis kereta Proton di Cheras. Aku memang kosong bab kereta maka aku sentiasa pergi ke pusat servis ini. Senang sebab tak perlu cakap banyak. Beritahu saja mileage dan apa-apa masalah, mereka akan servis.

Memang harganya agak mahal berbanding di bengkel lain. Tapi aku yakin barang-barangnya original dan setakat ini aku memang puas hati dengan servis mereka. Kalau ada ahli keluarga atau kawan yang arif tentang kereta mungkin aku boleh minta tolong mereka. Nak bantu diri sendiri dengan membuat research? Boleh juga, kalau sempat! Haha.

Sambil menunggu aku sempat membaca buku yang baru aku beli iaitu Travelog MR Traveler, karya Meor Farid Asyrady. Meor ini rupanya junior aku di UM (nak sebut juga walaupun dah bertahun-tahun aku habis belajar dan tak jumpa pun dia haha.)Tapi dia di fakulti lainlah. Hmmm dapatlah juga hampir separuh buku aku habiskan dalam masa 2 jam. Aku dah merancang untuk membuat review peribadi buku itu nanti. Nantikan dalam post seterusnya OK!

Lepas habis servis kereta, aku bergegas ke Yes Academy di Megan Avenue II, Jalan Yap Kwan Seng. Sebab? Sebab aku nak mendaftar kelas subjek P6 Advanced Taxation untuk sesi Jun 2016 nanti. Yes Academy merupakan kolej baru yang dibuka oleh Sir Joe Fang (pensyarah P2 aku dulu) dan kawan-kawannya. Untuk subjek P6 aku memilih mendaftar dengan Yes Academy sebab jadual kelasnya adalah pada setiap Sabtu. Pensyarahnya pula memang terkenal iaitu Sir Siva Nair. Alhamdulillah. Inshaallah aku akan usaha keras untuk lulus. Doakan aku ya!

Keterangan gambar:

1) Banner tentang pentingnya membuat appointment untuk servis kereta

2) Aktiviti membaca yang menyeronokkan ho yeah!


3 comments:

  1. salam cik fairuz, sy nk tanye...sy student acca berminat nk amek P6 di yes academy sbb sy dgr dr siva nair mmg bagus..tp kalu boleh sy nk naik lrt je. yes academy tu dekat dengan lrt station x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam. Sori baru reply. Jadi ke awk amik paper p6 tu? Bleh turun kat Putra LRT KLCC. Jalan kaki dlm 10 minit. Kelas dia mmg havoc. Best. Hehe

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...