Thursday 29 June 2017

Coretan buat adik

Adik bongsu aku kerja cikgu tadika Little Caliph. Adik aku pernah tak dapat teruskan Degree sebab tak lulus dalam beberapa subjek. Sejak itu adik aku macam trauma nak sambung belajar dan terus bekerja sebagai cikgu tadika.

Gaji adik aku tak besar pun. Tapi adik aku nampak sangat happy dengan kerja dia. Malah dalam diam, kawan aku yang nak buka tadika dah 'usha' adik aku, untuk bekerja di tadikanya nanti. Sebab adik aku dah berpengalaman dan memang komited dalam kerjanya.

Ini cuma salah satu hasil kerja adik aku untuk anak-anak muridnya. Adik aku selalu berjaga malam untuk buat hasil kerja begini. Banding dengan aku yang selalu krohhhh...krohhhhh.. malam-malam. Work-life balancelah katakan. Haha.

Dari pemerhatian aku, orang yang kerja bidang pendidikan memang begini. Selalu go extra miles demi anak-anak murid. Buat adikku yang kuat bekerja walaupun gaji tak besar:

Aku bangga dengan kau. Kaulah inspirasi aku dan kawan aku yang nak buka tadika itu. Kita kena suka kerja kita. Barulah datang semangat yang berkobar-kobar untuk bekerja dan menyumbang kepada orang lain. Teruskan, adik! Aku doakan kau bahagia dunia dan akhirat. Aminn.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...