Saturday 17 June 2017

Review Buku Peribadi: Unexpressed Feelings

Dah agak lama aku tak buat review buku. Kali ini aku review buku poetry atau puisi. Hmmm...aku tahu tak semua orang suka tema begini tapi cadangan aku, cubalah dulu. Mana tahu jatuh cinta. Heheheh.

Unexpressed Feelings adalah buku poetry berkisarkan tentang cinta. No, tolong jangan bayangkan cinta dalam drama sampah di Malaysia OK! Tolong sangat-sangat!

Hasil karya penulis Khadija Rupa, buku ini membahagikan puisi-puisinya kepada tiga bahagian:

1) Crying is allowed here

Puisi-puisi untuk momen lepas heartbreak dari hubungan yang tak menjadi.

2) School of lost souls

Puisi-puisi untuk move-on.

3) Darling it's me: Love

Puisi-puisi untuk memberi harapan yang cinta sejati itu wujud. Cuma masanya belum tiba.

Aku nak explain banyak pun tak pandai. Kena baca dulu puisi-puisinya. Khadija Rupa memang seorang yang sangat imaginatif terutama bila dia explain tentang titisan hujan yang memiliki tangan dan kaki. Kagum sungguh aku!

Nasib masa aku baca bahagian 1, aku dah kategori move on. Kalau tak, memang meleleh sajalah air mata semasa membaca puisi-puisinya. Hoho. By the time aku baca bahagian 3, aku rasa lega dan bersemangat.

Tak mengapalah, Inshaallah aku bahagia dengan keadaan sekarang. Tak perlukan pengganti dulu. Yang pasti, aku takkan berdendam dengan dia yang mematahkan hati aku. Dia ada konfliknya sendiri yang mungkin aku takkan faham.

Life goes on for each of us! Peace!

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...