Sunday 25 June 2017

Raya 2017: Raikan Hidup

Selamat Hari Raya 2017 buat yang sudi membaca post aku. Aku sekarang lebih suka post di blog tentang sisi hidup aku, berbanding di FB atau IG.

Ramadhan 2017 bermula agak baik. Apa yang dirancang menjadi kenyataan. Aku memilih untuk memaafkan dan berlapang dada dengan segala ketentuan Allah. Sungguh, kita ini terlalu kerdil di sisiNya. Bersyukurlah dengan segala nikmat yang Allah berikan buat kita. Jagalah hubungan sesama manusia. Hentikan kebencian dan kemarahan. Mulakan dari diri kita sendiri. Inshaallah ianya akan merebak kepada yang lain.

Raya 2017 kami di Melaka. Alhamdulillah, kesemua kami beraya di Melaka biarpun rumah arwah atuk dan nenek tak seperti dulu dan agak terbiar. Dalam beraya, ada sedih dan gembira. Sedih sebab mengenangkan mereka yang dah tiada macam arwah atuk, nenek, Pak Teh, Pak Ngah dan Nek Busu. Gembira sebab dapat meraikan hari raya dengan mak, ayah, adik-adik, anak buah dan saudara-mara.

Raya 2017 aku penuh jadualnya. Minggu depan aku ke Penang Inshaallah. Minggu ketiga dan keempat Julai aku ke workshop melukis anjuran Maybank Inshaallah. Tak pasti lagi samada aku buat mini open house tak tahun ini di Kinrara. Kena tengok masa dan bajet juga haha.

Buat kenang-kenangan, aku kongsikan gambar-gambar yang diambil sepanjang hari raya pertama 2017. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...