Saturday 27 January 2018

Limitless Life

Satu lagi post bertajuk English tapi ditulis bahasa Malaysia. Bacalah kalau rajin hehe.

Aku tak pasti sejak bila hidup aku berubah. Aku teka lepas umur aku 30an mungkin. Aku mula jadi explorer. Ada saja benda baru aku nak cuba. Ada saja benda baru aku nak belajar.

Aku pernah pergi seminar self-publish buku. Pernah juga pergi seminar melukis. Ada juga aku pergi seminar keagamaan. Belum lagi yang aku pergi talk dan terlibat sebagai sukarelawan TFTN dulu. Hari ini pula aku subscribe untuk course Digital Nomad, dengan niat nak tahu cara nak travel sambil buat duit, macam mat saleh dan minah saleh buat.

Aku juga join group kucing kat FB. Siap kenal ex-boipreng dari page kucing. Lepas itu join pula group backpackers. Kenal lagi orang lain pula, erkkk suami orang. Tapi sebenarnya ramai lagi kawan-kawan baru yang aku kenal dari group-group ini, yang ternyata baik-baik belaka. Tak limit pada calon jodoh saja OK. Hehe.

Aku ada pengalaman live dengan ikon charity di Malaysia, Kuan Chee Heng. Antara pengalaman paling menarik bagi aku. Banyak aku belajar dari team dia. Memberi tanpa menerima. Ada benda lebih bernilai dari nilai duit.

Tak serabutkah?

Setakat ini aku happy dengan limitless life yang positif begini. Aku tak restrict diri aku dengan hanya satu genre ilmu atau pengalaman. Cumanya, aku alergik sikit dengan isu politik sekarang. Malas nak ambil tahu (padahal dah nak mengundi tak lama lagi). Nanti-nantilah aku fikir.

Jangan sesekali letakkan batas/limit dalam kehidupan kita. Kalau nak belajar memasak, silakan. Kalau nak belajar fotografi, just go for it. Kalau nak belajar berkuda atau memanah, just do it. Ada gunanya ilmu-ilmu yang kita belajar itu nanti OK.

Live a limitless life!

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...