Tuesday 6 October 2015

'Multi-tasking' di malam hari-MIA E-Learning & iMuslim

Asalnya malam ini aku merancang untuk isi borang MyPAC. Tapi entah kenapa segalanya macam tak menjadi hinggakan aku terpaksa menukar rancangan kepada membuat MIA 'E-learning' dan juga mendaftar untuk seminar 'The Lost Kingdom of Andalus' anjuran iMuslim. 

Untuk malam ini, aku berjaya menghabiskan lebih kurang 47 minit untuk 'E-learning'. Biasalah, segala info berkaitan akauntan bertauliah dan MIA diberikan dalam format 'E-learning'. Pengisiannya agak mudah difahami. Aku hanya mampu buat sampai ke pertengahan 'Part 1' sahaja. Secara keseluruhan, ada 3 modul yang perlu kami habiskan, dengan 'credit hours' sebanyak 4 jam. Fuhhh, bertabahlah Cik Fairuz! Aku belanja sikit 'screen shot' yang menunjukkan aku sudah habis mana-mana bahagian:



Tentang seminar 'The Lost Kingdom of Andalus'  pula...hmmm....aku bukanlah baik sangat. Sejak aku berhenti dari Usrah Suci aku dah tak pergi ke mana-mana kelas agama/usrah pun. Kuliah Zuhur di surau pun boleh dikatakan tak pergi juga. Lebih-lebih lagi bila kononnya aku nak membetulkan niat untuk ke surau supaya mendengar kuliah, bukan melirik kepada seseorang di saf depan (surau di pejabat aku tirainya berkain jarang dan sentiasa dibuka jika ada kuliah-kuliah). Seseorang itu pun sudah aku letakkan hampir di dalam 'Recycle bin'. Mudah-mudahan aku berjaya melupakan segala apa pun tentang dia. Inshaallah.

Oh berbalik kepada seminar tersebut, aku rindu nak pergi ke kelas agama. Itu saja. Rindu nak menyalin nota, mendengar cerita-cerita yang baru tentang Islam, perjuangan para Nabi dan lain-lain. Mudah-mudahan Allah mudahkan urusan aku nanti. Kalian pun doakanlah kita semua sentiasa diberikan hidayah dan petunjuk ya. Nah 'screen shot' pendaftaran aku untuk seminar itu:



Setakat aku mendaftar tadi, masih ada kekosongan tempat. Jomlah pergi sekali. Mana tahu kita boleh jumpa di sana. Inshaallah.

Kalian boleh tengok-tengok senarai kelas dan seminar anjuran iMuslim di sini.

Moga perkongsian aku yang sedikit ini bermanfaat. Inshaallah. Aku pun lemah juga.huhuhuhuuh




No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...