Wednesday 10 February 2016

Dosa itu besar kesannya buat diriku

Aku baru saja buat suatu dosa baru-baru ini. Dosa yang mengubah terus kehidupan aku. Dosa yang buat aku sentiasa teringat-ingat. Paling teruk dosa itu seakan menjarakkan aku dengan Allah.

Aku seakan boleh rasa bahawa Allah marahkan aku. Bila aku solat minda aku terbayang-bayangkan dosa yang aku buat itu. Malah aku rasa aku betul-betul jahat sebab sejurus selepas berbuat dosa aku tersenyum sendiri, seakan gembira. Terlintas di hati nak mengulangi dosa itu. Allah, jahatnya aku.

Aku yang salah. Bukan orang lain. Walaupun aku sebenarnya keliru dengan apa yang aku mahukan. Apakah faedah dari perbuatan aku itu, kalau kemudiannya hati aku rasa tak tenang? Arghhhhhh!!!!

Aku hanya mampu untuk teruskan beribadah. Cuba mengelakkan dari further damages. Cuba bermuhasabah dan merancang untuk tidak mengulangi dosa itu. Aku berdoa semoga aku kuat untuk terus berjuang menahan suatu rasa yang menggila dari dalam diri aku.

Semoga Allah ampunkan dosa aku. Juga dosa dia. Dosa mereka. Dosa kita semua.  Semoga kita bertemu dengan jawapan kepada segala persoalan yang ada dalam minda kita.

Allah, tunjukkan aku jalanMu.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...