Saturday 13 February 2016

Sepupu: Teman rapat selepas adik beradik

Hari ini seorang sepupu belah ayah aku kahwin. Alhamdulillah selepas hampir semua adik-adiknya kahwin, akhirnya tiba giliran dia pula bertemu jodoh.

Sepupu aku ini namanya Nazihah. Kami semua panggil dia Kak Ajie. Seorang yang peramah, kelakar dan baik hati dengan semua orang. Aku memang geng dengan dia selama ini sebab kami sama-sama bujang. Dia tua setahun dari aku. Aku seronok sangat Kak Ajie kahwin, sampaikan aku dengan adik bongsu sepakat beli baju baru untuk dipakai ke majlis perkahwinannya.

Buat Kak Ajie, tahniah sangat-sangat! Akhirnya kau berjumpa dengan jodohmu yang sanggup susah senang bersama. Aku sebak tadi masa ambil gambar dengan kau. Sebab aku masih ingat momen-momen kita bermain bersama masa kecil-kecil dulu. Aku paling suka makan oat panas campur susu pekat manis yang kau buat. Disebabkan itu pertama kali aku makan benda macam itu, aku rasa macam dalam syurga sedapnya. Hehe.

Aku doakan yang terbaik untuk kau, Kak Ajie. Di dunia dan akhirat. Inshaallah. Aku tahu, orang baik macam kau mesti mendoakan orang lain juga, termasuk aku. Inshaallah jodoh aku pun akan menyusul nanti. Kalau tiada jodoh pun, aku tetap harus bahagia dengan cara lain, bukan?

Love you Kak Ajie! Always!

Oh aku lupa mendoakan sepupu aku yang lelaki yang bersanding serentak dengan Kak Ajie. Biasalah, perempuan mesti lebih rapat dengan perempuan juga. Tapi sayang sebagai sepupu tetap sama. Hehe.

 Tahniah buat Bedi (Zubaidi) dan isteri. Semoga sentiasa dilimpahi rezeki yang berlipat ganda dan bahagia dunia akhirat. Amin.


No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...