Monday 15 February 2016

Kematian yang menginsafkan-Allahyarhamah Shakira Ramli(KK4 UM)

Aku sebenarnya mengantuk. Ikutkan jadual 'work from home'aku, ini masanya untuk aku tidur. Tapi mataku tertancap pada sebuah post tentang kematian dan lahirlah post ini.

Beliau memang baik. Beliau pernah menjadi bendahari untuk projek SUMMER '05 di KK4 UM. Aku pengerusi pada masa itu. Projek itu ada isu. Isunya kepercayaan. Projek yang pertama kali (dan mungkin terakhir) dianjurkan.

Di saat seorang penyelia bercakap tanpa matanya melihat langsung kepada aku (tanda memandang rendah), beliau setia bersama aku. Beberapa kali kami menaiki motor bersama, menghantar surat permohonan kelulusan dan tajaan. Beliau selalu menasihati aku agar bersabar dengan kerenah mereka yang tidak percayakan kami. Akhirnya projek kami berjalan seadanya dan segala belanja dibayar habis tanpa ada hutang atau defisit.

Moga rohmu tenang di sana adik Sha Kira. Moga aku juga mendapat pengakhiran sepertimu, diingati segala kebaikan dan jasa.

Mohon sahabat semua sedekahkan Al-Fatihah buat adik yang baik ini.

Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...