Friday 8 January 2016

Aku bersekolah semula

Bermula hari ini 9/1/2016, aku kembali ke sekolah. Hehehe. Maksud aku sekolah ACCA. Mengambil satu subjek sahaja iaitu P6 Advanced Taxation. Lokasi kelas adalah di sekitar tempat kerja lama aku, iaitu di Megan Avenue 2.

Sudah agak lama aku bersekolah iaitu dari tahun 2008 lagi. Setakat ini sudah empat kolej/universiti aku belajar. Menduduki peperiksaan sebenar pula sudah tiga tempat aku merasa. Jadi tak wujud isu kolej ini susah lulus, kolej itu senang gagal dan lain-lainnya. Ianya berbalik kepada soal usaha, tawakal dan takdir.

Aku sudah berniat untuk menghabiskan baki dua subjek terakhir dalam tahun ini juga. Pertama, sebab aku mahu menghabiskan apa yang dah aku mulakan. Kedua, sebab aku sejujurnya sudah bosan dengan apa yang aku buat sekarang. Aku mahu melakukan sesuatu yang baru. Jadi dengan lulusnya aku, hati aku akan lebih tenang untuk benar-benar fokus kepada perkara baru itu. Inshaallah.

Fokus. Itu yang aku perlukan. Semoga perjalanan ini dimudahkan olehNya.

Rindu. Tiada kaitan dengan sekolah. Moga Allah melindungi kita sentiasa. Amin.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...