Thursday 21 January 2016

Belajar dari orang yang merendah diri

Dalam bekerja, aku memang menghormati orang-orang yang berpengalaman tetapi baik hati dan tidak kedekut ilmu. Tidak memandang rendah pada orang lain dan sabar dalam menjelaskan sesuatu.

Minggu ini aku belajar benda baru. Tentang bagaimana bank menerima dan mengedarkan wang tunai fizikal. Selama ini aku hanya tahu bank menguruskan segalanya tentang wang. Tak pernah aku terfikir untuk tahu tentang prosesnya secara terperinci.

Alhamdulillah, walaupun aku begitu blur sepanjang perbincangan dengan pihak pengurusan wang tunai fizikal, mereka begitu sabar menjelaskan, siap dengan dokumen sokongan. Walaupun mereka bertaraf ketua-ketua dan aku hanya bertaraf macai.

Semoga aku pun akan menjadi seperti mereka suatu hari nanti. Berdedikasi, sabar dan amanah dalam menjalankan tugas, bersama sifat rendah diri dan menghormati orang lain.

Amin.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...