Wednesday 26 October 2016

Trip Uber buat kali pertama

Bila kita terdesak kita pasti akan mencari jalan untuk keluar dari sesuatu situasi. Betul? Malam tadi aku terdesak. Sebab kerja sampai tengah malam, LRT dah tamat operasi. Macam mana nak balik rumah?

Uber lah.

Aku download aplikasi Uber dan terus dapat 1 trip dalam masa 2 minit. Proses registration pun cukup senang samada menggunakan FB atau Google+. Aku menikmati apa yang dikatakan teknologi yang menyelesaikan masalah orang. Alhamdulillah perjalanan aku bukan saja selamat malah berpatutan harganya.

Lepas ini boleh cuba Grabcar pula. Boleh bandingkan harga. Aku ini dikira ketinggalan sebenarnya dalam bab teknologi. Kalau dalam strategi pemasaran, aku termasuk dalam kategori laggard iaitu mereka yang terakhir sekali dalam menerima sesuatu benda yang baru.

Cuma kelebihan aku, sekali aku puas hati dengan benda baru yang aku cuba, aku akan stick dengan benda itu. Malah aku akan promote pula kepada orang lain. Maka, jangan sekali-kali kalian mengabaikan insan-insan laggard macam aku bila berniaga OK. Hehehe.

Adios.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...