Monday 10 April 2017

Review Restoran Peribadi: Ocean Hauz Bangi

Ini kali pertama aku buat review restoran. Nama restorannya ialah Ocean Hauz. Ocean Hauz terletak di Seksyen 8 Bangi, dekat dengan Kedai Tateh dan restoran RSMY.

Straight to the point, ini review peribadi aku:

1) Rekabentuk - I wish the restaurant can be bigger and have a bigger space between tables. Tapi OK juga sebab dia ada 2 tingkat. Ada tandas dan surau juga, tau.

2) Sistem pilihan makanan dan bayaran - Pelanggan boleh pilih menu yang mereka nak dan kena terus bayar. Untuk bisnes jenis servis, bayaran in advance memang bagus. Tapi ada catch nya seperti dihuraikan di bawah.

3) Masa menunggu - Di sinilah catch nya. Lepas bayar, kena tunggu lebih kurang 1 jam untuk dapat makanan. Kalau pelanggan tengah lapar gila nak pengsan, memang mengamuklah.

Yang bawa budak kecil, tolonglah standby stroller kalau-kalau mereka meragam nak tidur. Yang bawa warga emas, elok juga kalau standby makanan ringan yang lembut sementara menunggu makanan sampai.

Buat pengurusan Ocean Hauz, tolong perbaiki aspek waiting time ini, tau! Don't mess with hungry people. They can go crazy! Haha.

4) Rasa - Alhamdulillah penantian kami berbaloi. Makanan memang sedap sangat untuk tekak kami yang lapar like mad haha! Cuma nasi kami agak mentah, tapi berjaya cover dengan kuah yang banyak.

5) Hidangan - Aku sebenarnya agak skeptikal bila fikir makanan dilambakkan atas meja begitu saja. Macam pelik sebab tiada pinggan atau mangkuk langsung. Tapi Alhamdulillah staf yang menyajikan makanan memang give full respect to the food. Sangat teliti cara mereka susun makanan di atas alas putih di atas meja. Saiz hidangan pun berbaloi dengan harga. No complain on this at all!

Berapakah jumlah damage kami? Lebih kurang RM380 untuk 8 orang. Not bad, bukan? Kami makan sotong goreng tepung, udang, kepah, lala, pahat, ketam dan salmon. Ada jagung dan kentang juga, ya. Berbaloilah segala damage dan masa menunggu kami heheheh.

Bolehlah pakat-pakat cuba OK.  Kalau boleh jangan pergi lewat malam sangat, takut lama menunggu sampai tengah malam. Terutama kalau kita bawa budak kecil dan orang tua.

Peace!

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...