Friday 26 May 2017

Lagu Snug as A Bug in a Rug

Minggu ini entah kenapa aku asyik teringatkan lagu Snug as a Bug in a Rug. Lagu ini aku belajar masa sekolah rendah dulu. Cikgu muzik aku masa itu kalau tak silap ialah Ms Pang.

Kalau kalian cari di Youtube, banyak video lagu ini versi piano. Tapi Ms Pang ajar kami semua menyanyi tau. Lirik dia begini:

Here's a little bug
Sitting on a rug
He feels pretty snug
Silly little bug

Untuk makluman kalian:

Bug = Kutu
Rug = Karpet
Snug = Selesa
Silly = Bodoh

Jom kita translate lagu ini ke Bahasa Malaysia (suka-suka saja OK, memang dah lama aku translate begini dari aku kecil lagi hahahah):

Ada seekor kutu
Duduk di atas karpet
Dia merasa selesa
Bodoh punya kutu

Hidup kena ada senyum OK! Tak boleh stress 24 jam. Haha.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...