Sunday 21 May 2017

Maybank Group Awards Night 2017

Bermula dari hari Sabtu 20/5/2017, hari minggu aku kali ini sangat padat. Ditolak waktu pagi yang malas, aku kemudiannya check-in di hotel D Boutique, Dengkil.

Buat apa di hotel tu cik Fairuz oii...

Saja je...mendapatkan sedikit privacy untuk membuat sedikit kerja. Selebihnya sebab malamnya aku ada Maybank Group Awards Nite 2017 (MGAN 2017).

MGAN ini sebenarnya annual dinner. Setahun sekali. Temanya kali ini A Touch of Gold. Ada macam-macam award diberikan contohnya Best Employee, Best Business Unit, Best Corporate Responsibility dan lain-lain.  MC malam itu Harith Iskander, The Funniest Person in the World. Tapi yang buat aku sudi menunggu hingga ke hujung majlis sebenarnya benda lain.

Benda lain itu adalah persembahan artis-artis. Tahun ini ada Amy Search, Sonaone dan Joe Flizzow. Paling seronok masa Amy Search menyanyi 6 buah lagu iaitu Rozana, Gadisku, Isi dan Kulit, Pawana, Kerja Gila dan Isabella. Legend habis!

Masa Sonaone dan Joe Flizzow nyanyi, aku suka tengok penari-penarinya. Semuanya perempuan berbadan kecil, menari muka ketat, movement yang sangat sharp dan baju serba putih yang labuh menutup punggung. Tapi tak bertudunglah. Hahaha. Rambut macam-macam warna. Tapi OKlah. Seronok juga persembahan mereka. Antara lagu yang aku ingat This Ain't No More, Hakeleh, Havoc, dan Aku Tanya Apa Khabar.

Habis saja persembahan mereka, aku terus balik ke hotel dan tidur. Esok aku perlu membuat kerja dan juga ke tempat lain pula. Nak tengok Hafsah dan newborn baby nya Malique Idrissi. Selamat malam dunia. Salam!

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...