Wednesday 24 May 2017

Review restoran peribadi: Good Meowning Cafe

Kali ini aku nak review kafe kucing pula OK. Kafe kucing ini memang special sampai aku sanggup singgah walaupun selepas penat dek kerana seharian memandu seorang diri. Kafe kucing yang manakah itu?

Good Meowning Cafe. Baca dulu review aku OK! Hehehe.

1) Hiasan dalaman kafe

Signboard kafe memang besar, menarik dan menyerlah. Senang nampak dalam perjalanan. Dinding kafe dipenuhi dengan segala lukisan warna-warni bermotifkan kucing. Masuk saja kafe, boleh nampak ada section berbeza untuk main kucing dan tempat makan. Bayaran untuk main kucing adalah RM6 untuk 30 minit. Percayalah, tak cukup masa 30 minit untuk main dengan kucing-kucing gemuk  di sana. Minimum 1 jam OK!

2) Kebersihan

Tempat makan memang best dan selesa, tanpa sebarang bau kucing. Lantai tempat makan juga bersih dari sebarang sampah.

Tandas dan surau juga bersih. Sebelum bermain dengan kucing, wajib buka kasut (ada sandal khas disediakan kalau nak pakai, aku berkaki ayam saja) dan cuci tangan dengan sanitizer.

Section main kucing juga bersih, dengan air-cond dan beberapa penapis udara diletakkan. Sesekali ada bau najis kucing tapi very minimum. Just that hidung aku memang peka sikit bau sebegitu haha. Siap cari lagi mana litter box. Nampak kucing-kucing masuk dalam satu pintu kecil, itulah dia tempat litter box. Hehe.

3) Kualiti makanan

Aku beli nasi ayam Good Meowning dan kek carrot. Portion memang besar, rasa juga OK. Kek carrot serius sedap dan mengenyangkan! Puaslah aku makan haha.

4) Layanan staf dan pemilik kafe

Staf di kaunter makanan dan section kucing baik dan peramah. Kebetulan masa aku ke sana, Kak Noraziyah Mansor, pemilik kafe juga ada. Aku terharu betul bila dia minta staf bawa keluar Alankahsuka, kucing favorite aku. Kucing baka oriental yang sangat manja. Kacaknya! Memang manja habis! Seekor lagi kucing favorite aku iaitu Koh I Noor bad mood sikit. Next time kita jumpa lagi OK!

Makluman:

Selepas raya nanti, section makanan akan digantikan dengan section catshop. Apa-apa boleh rujuk di FB page Good Meowning Cafe OK!

1 comment:

  1. Ooo nilah dia rupa GMC. Pernah baca di FB. Seronok ni kalau anak saya pegi ni. Diorang suka kucing tapi maknye kurang sikit. Hihi

    ReplyDelete

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...