Saturday 14 November 2015

Percaturan Allah itu yang terbaik untuk kita

Susah nak faham percaturan Allah. Sebab akal kita memang takkan sama dengan cara kerja Allah. Umpamanya kita baru nak mulakan memahami sesuatu, Allah sudah siapkan pengakhirannya.

Kadang kita rasa cepatlah kita tahu apa akan jadi seterusnya. Tapi Allah tak beri. Allah nak kita perlahan-lahan belajar setiap langkah. Dan setiap pengalaman lalu sangat-sangat berguna untuk kita jadikan panduan dalam setiap langkah kita.

Kadang kita betul-betul nakkan sesuatu. Tapi Allah tak bagi. Tapi kita dapat benda lain. Benda lain itu pun kadang kita tak tahu kenapa kita dapat. Serius pening!

Macam lagu Elyana-Tak Tercapai Akalmu pula aku rasa. Bercampur-baur segala rasa. Cakap senanglah 'go with the flow'. Nak 'go' pun dah takut hahaha. Sahlah aku ini memang manusia biasa. Sentiasa tertakluk kepada ketentuan Allah. Semoga Allah bantu jalan hidup aku dan insan-insan lain di dunia ini. Amin.

#itsbeentoolongsinceicare
#nevergetwhatwewant
#getwhatweneed

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...