Saturday 19 November 2016

Fraser Hill dan Kuala Kubu Bharu: Menggamit Memori-Part 2

Bangun pagi seawal 6.45 pagi. Otak tenang. Alhamdulillah. Lepas sarapan kami pergi jungle trekking. Ikutkan, semua track ditutup tapi kami ikut so-called guide kami, Kim Mee dan suaminya. Track kami hanya 1 kilometer sahaja. Good sweat. Tak payah pergi gym. Hehehe.

Habis trekking kami berjalan balik ke Villa Agrobank. Another good sweat. Kemas barang, mandi dan makan tengahari. Check out pukul 2 petang. Kami singgah di kedai kopi Sun Sun Nam Cheong di Kuala Kubu Bharu. Kawan sepejabat aku yang kenalkan aku dengan kedai kopi ini, yang terkenal dengan roti bakar, kopi dan masakan hailam.  Sudah tiga keturunan bisnes mereka. Pemiliknya sekarang sangat-sangat humble. Hidup ini mudah, kata beliau. Ada kedai makan dah cukup untuk hidup. Duit tak penting. Yang paling penting cuma dua perkara:

1) Kesihatan

2) Anak-anak yang mendengar kata

Ingatkan nak beli roti dan homemade kaya mereka, aku nak beli untuk keluarga di rumah. Malas nak beli barang di Fraser Hill sebab dulu aku dah pernah beli. Tapi nampaknya tiada stok kaya yang boleh dibeli. Balik tangan kosong sajalah aku.

Alhamdulillah. Esok mula bekerja keras sebelum exam leave. Exam leave nanti aku nak off telefon. Nak fokus. Aku mesti lulus. Mesti study sehabis baik. Yeahhhh!!!

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...