Saturday 26 November 2016

MIA Conference 2016

Ini post tertangguh namanya. Sebab keletihan pergi conference dan kelas P4 selepasnya. Tapi post tentang aktiviti di Fraser Hill yang berlaku kemudian boleh pula, betul tak? Tetttttt....jangan marah. 😅😅😅

Tahun ini merupakan kali pertama aku pergi ke MIA Conference. Event yang sangat besar, dengan seramai 2,600 peserta dari dalam dan luar negara.

Aku memang akauntan yang derhaka. Sebab antara semua sesi itu, ada 2 sesi saja yang aku suka iaitu "Managing Stress through Diet and Nutrition" (ada Kevin Zahri) dan sesi "Unity towards Nation Building" (ada Dato' Soh Chin Aun dan kawan-kawan team bolanya).

Sesi lain bagi aku, OK lah. Mungkin aku bukan orang yang sesuai untuk mengulas intipati setiap sesi itu. Sebab aku pun dah nak keluar dari profesion akauntan hahahahaha. Tapi aku masih open to any options. Aku cuma nak buat benda yang baru, yang mencabar minda aku dari segi lain pula. Bukan nombor. Bukan report. Bukan dunia korporat. We will see. Tunggu lulus exam P4 dulu. Mudah-mudahan. Amin.

Buat mereka yang memang highly passionate dalam bidang ini: Teruskan perjuangan samada memajukan profesion ini secara keseluruhan mahupun memajukan profesion ini di kalangan Bumiputera. Aku sokong kalian.

Oh ya. Walaupun aku tak minat nak networking sepanjang conference ini, sekurang-kurangnya aku seronok dapat jumpa bos lama, En Shahrul, pensyarah P2 pertama, En Salihin dan sudah semestinya chilling during all the sessions dengan BJ, Fazi dan Sya(junior FPP di UM dulu).

Next year pun ada juga conference begini. Nak pergi tak? Hmmm...we will see. Sebab segalanya bergantung kepada beberapa faktor lain yang masih tergantung. Semoga segalanya dipermudahkan olehNya. Amin.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...