Thursday 10 November 2016

ACCA P4: Sesal tapi tak menyesal

Hari ini aku memulakan kelas revision untuk subjek terakhir dalam peperiksaan ACCA iaitu P4:Advanced Financial Management. Kelas kali ini lebih ramai pelajarnya.

Suatu yang paling menarik perhatian aku ialah ramai pelajar-pelajar yang muda belia. Subjek P4 ini merupakan subjek elektif yang biasanya diambil akhir sekali sebelum grad. Maknanya adik-adik ini pasti cemerlang dalam peperiksaan mereka sebelum ini. Alhamdulillah.

Tapi...aku jealous. Huhu. Sebab aku dah umur 30an baru nak merasa subjek ini. Rasa macam lamanya masa yang aku gunakan untuk sampai ke tahap ini. Huhu.

Baiklah. Aku cuba positifkan diri. Bukan aku seorang yang dah seasoned dalam kelas ini. Ramai lagi. Hehe. Lagipun dalam tahun-tahun yang sebelum ini, aku dah berjumpa dengan ramai orang yang baik-baik di dalam kelas. Pensyarah-pensyarah aku pun baik-baik dan sangat bersemangat mengajar kami.

Aku juga belajar yang tiada apa yang mustahil dalam hidup ini. Cuma perlu lebihkan usaha. Allah dah rancang perjalanan hidup kita. Pasti ada hikmahnya. Baiklah. Aku ada rasa sesal, tapi aku tidak akan menyesal. Allah knows best!

Semoga aku mudah menerima ilmu dan lulus dalam peperiksaan P4, dan akhirnya graduate! Amin ya Allah.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...