Saturday 26 August 2017

Keletah Anak-anak Buah

Aku belum berkahwin, maka tak adalah anak sendiri. Tapi Alhamdulillah setakat hari ini aku sudah ada tiga orang anak buah yang manja kededek dan selalu buat aku rindu. Anak-anak buah aku dua orang lelaki (Fateh dan Aqeef) dan seorang perempuan (Mawaddah).

Fateh, hmmm...petah bercakap, bijak berfikir dan rapat dengan atuk dan nenek. Mungkin sebab atuk dan nenek jaga dia dalam tempoh yang agak lama.

Aqeef pula, ayam kampung. Haha. Kecil, tapi sekali menangis boleh bikin haru-biru. Disebabkan ayahnya tauke aiskrim, maka bakatnya memakan aiskrim pun terserlah. Ish ish ish...Aqeef oh Aqeef.

Mawaddah, the only princess buat masa ini. Muka macam Cina, Jepun dan seumpama dengannya. Kalau senyum, alahai comel betul. Kalau menangis pun, sorry, tak comel langsung! Haha!

Kanak-kanak memang ada super power yang menarik kita ke arah mereka. Kata-kata dan tingkah laku mereka sangat jujur. Ikutkan pengalaman aku dengan anak-anak yatim sebelum ini, sama saja perangai mereka. Cuma mungkin anak-anak yatim lebih clingy dan sensitif.

Apapun, merekalah penghibur di dunia yang serba serabut ini. Pandang saja wajah mereka, hati jadi tenang. Tapi pandang wajah mereka masa happy saja OK! Masa meragam, parents masing-masing sila ambil anak anda sekarang! Hohoho.

Semoga semua kanak-kanak di dunia ini membesar menjadi orang yang baik-baik dan berbakti kepada masyarakat. Semoga kanak-kanak yang kebuluran dan miskin kuat semangat dan bantuan Allah sampai kepada mereka dengan mudah sekali. Amin.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...