Wednesday 16 August 2017

Review Food Delivery Peribadi: De' Safiyah GG Hokkaido Cake Bajet

Aku tak pernah merasa kek Hokkaido  sebelum ini. Jadi, bila kawan aku Fithrah (Fith) beritahu dia jual kek Hokkaido aku pun teruslah order. Nah, ini review ikhlas aku OK!

1) Proses membuat order

Sebab dah tahu nak order apa dan dah biasa dengan Fith, order jadi sangat smooth lah. Whatsapp saja Fith dengan butiran order, bila nak deliver, lokasi delivery dan harga. Terbaik!

2) Proses delivery oleh seller

Fith sendiri hantar kek, ditemani mak dan ayahnya. Kerlassss kan! Smooth delivery, tak sesat jalan. Haha.

3) Kuantiti dan kualiti produk

Aku jamah sebiji saja sebenarnya, sebab busy dengan meeting. Selebihnya aku beri pada officemate untuk makan. Semua puji keknya sangat cute, dengan bunga kecil. Saiznya just nice untuk dimakan. Bila disusun dalam kotak putih, memang nampak sweet sangat!

Keknya sangat fluffy/gebu dan krimnya pun bursting like heaven bila digigit. Rasa krim tak terlalu manis, jadi tak muaklah bila makan. Nyams!

Harga? Untuk 12 biji pada RM20, sangatlah berbaloi OK! Ditambah dengan kepuasan hati tentang tekstur dan rasa kek, aku boleh cakap it is a not to be missed deal and taste.

Kepada Fith: Jalan terus! Mana tahu suatu hari nanti income dari aktiviti baking jadi double dari gaji bulanan. Kipidap!

FB : Nur Fithrah Samuri
IG :  de.safiyah

Kredit gambar: Fithrah dan Weeda (Whatsapp)

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...