Friday 25 September 2015

4 cara Allah makbulkan doa-doa kita

Tadi aku cakap dengan mak nak pinjam beg tangan yang warna 'Mustard'. Mak cakap ambil saja bila-bila nak.

Buat pengetahuan, mak aku memang pandai bergaya, tak macam aku. Aku kalau keluar ke mana-mana, macam askar atau budak sekolah saja lagaknya, walaupun umur dah macam mak budak(berangan).

Mak sempat bertanya:

"Ko nak pi kenduri kahwin sape, Kak Long?"

Aku jawab:

"Saja je cakap nak pinjam. Tak ada nak pergi kenduri sape-sape. Batch cy sume dah kawin. Tinggal yang kertu macam cy"

Seraya itu mak menjawab:

"Allah makbulkan doa kita melalui 4 cara:

1) 'Immediately' (mak aku cakap English woiii, aku tak ubah sebutir pun)

2) Melalui benda lain yang kita perlu, bukan yang kita hendak

3) Ditangguhkan hingga kita bersedia

4) Ditangguhkan hingga ke akhirat

Aku diam. Malas komen lebih. Sebab memang aku tahu ianya betul 100%.

Sambung makan roti canai dan minum air Nescafe.

No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...