Thursday 12 April 2018

Si Cantik Yang Baik Hati

Pagi semalam aku ke klinik di tingkat 30 di pejabat. Tujuan nak minta refer letter ke hospital. Lepas jumpa doktor, doktor suruh ambil darah. Nak check sikit keadaan aku.

Dengan rasa yang masih down gila-gila, aku naik lif untuk turun. Aku tak pedulikan orang-orang di sekeliling aku pun.

"Are you OK?"

Tiba-tiba ada orang tegur aku. Aku mengangkat kepala. Oh, seorang perempuan cantik free hair memakai dress hitam. Tak pasti bangsa apa. Tapi cantik.

"I baru lepas ambil darah" jawabku.

"Yup, muka U pucat sangat" balasnya.

Aku senyum kelat. Banyak benda dalam otak aku sebenarnya. Huhu.

Bila sampai di lobi, si cantik buat hal lagi. Dengan muka acah comel dan sambil tersenyum, dia melambai aku.

"Take care tau!"

"Thanks U" balas aku.

Sungguh, lega sekejap sakit aku rasanya dengan sikap concern dia yang tak diduga. I mean, we are strangers kot.

Cantik dan baik hati. Untung siapa yang dapat dia. Kalau aku lelaki mungkin cair di situ juga agaknya.

Kindness is free but you will never know how it is valued by the receiving ones.

2 comments:

  1. Anda Bosan Menjadi Pemain Dan Ingin Menjadi Bandar??? Temukan Solusinya Hanya Di PesonaQQ.com

    Penawaran Special Dari PesonaQQ Untuk Anda Yang Bergabung Hari Ini Juga :

    =>> Bonus Turnover 0.3% - 0.5% (Perhari)
    =>> Bonus Referensi 20% (Seumur Hidup)

    Keuntungan Anda Yang Bergabung Bersama Kami Di PesonaQQ :

    *Data Anda Aman Bersama Kami
    *Pelayanan Customer Service Yang Ramah 24/7
    *Tersedia 8 Permainan Dalam 1 Web Yang Sesuai Dengan Skill Anda (Poker, Domino QQ, Capsa Susun, Adu Q, Bandar Q & Bandar Poker)
    *Bonus TURNOVER Yang Melimpah & Bonus REFERENSI Yang Berlaku Seumur Hidup
    *Hanya Dengan 1 Akun Anda Sudah Bisa Bermain Semua Game Di PesonaQQ.com

    Kalau Bukan Sekarang Kapan Lagi???

    Ayok Tunjukkan Skill Anda Sekarang Juga, Hanya Di PesonaQQ.

    ReplyDelete

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...