Monday 2 April 2018

Trip Kashmir 7 Hari 6 Malam-Intro

Alhamdulillah aku berjaya ke Kashmir (the Paradise on Earth atau syurga dunia) pada 23/3/2018 - 31/3 2018. Bajet kasar hangus dalam RM3k(flight + ground package + belanja/shopping) juga trip kali ini. Lain orang lain bajet OK. Janji happy. 

Post agak panjang, tapi Inshaallah cukup untuk rujukan kalian. Aku buat 12 post khas untuk Kashmir saja. Sebab? Sebab perjalanan dan pengalaman kami di sini sangat worth writing.

Yang dah pernah sampai di Kashmir:

Mungkin perspektif kita berbeza. Sama-sama kongsi ilmu dan pengalaman OK.

Yang belum pernah sampai di Kashmir:

Aku doakan kalian semua sampai di sini.

Untuk semua yang sudi membaca:

Jangan risau akan peluang untuk travel ke sana sini macam orang lain. Percayalah, semuanya dalam rancangan Allah. Ada rezeki nak travel, sampailah kalian ke tempatnya.

Aku sendiri pun dapat travel semula lepas 2 tahun gersang sebab ada komitmen besar. Kawan-kawan lain dah jauh melangkah, aku masih merangkak. 

Yakin pada rezeki Allah OK. Yang penting pengalaman dan pengajaran dari travel itu sendiri. Biar dengan travel semakin kita merendah diri, bukan meninggi diri. Biar meresap dalam hati, bukan meresap hanya di IG dan FB.

Selamat membaca dan enjoy your trip!


No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...