Monday 3 September 2018

Foodpanda: Pengalaman Yang Tak Syiokkk

Teknologi takkan boleh membeli nilai kemanusiaan. .

Antara asas pengurusan servis yang aku pernah belajar dulu adalah ini:
.
Jangan buat pelanggan tertunggu-tunggu tanpa kepastian. .

Sekejap tinggal 75 minit
.

Sekejap lagi tinggal 1 minit.

Lepas chat dengan customer service, tambah lagi 45 minit. .

Cancel terus.

Senang saja cara mereka menyelesaikan masalah. Semua dilakukan oleh sistem. 
Tahu tak ada satu jenis servis yang tak mungkin digantikan oleh mesin (setakat hari ini) walau macam mana pun kita cuba?

Servis mengurut dan spa.

Sebab itu aku lebih suka jadi laggards dalam kebanyakan masa.
.

Peace.







No comments:

Post a Comment

KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)

Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...