Teknologi takkan boleh membeli nilai kemanusiaan. .
Antara asas pengurusan servis yang aku pernah belajar dulu adalah ini:
.
Jangan buat pelanggan tertunggu-tunggu tanpa kepastian. .
Sekejap tinggal 75 minit
.
Sekejap lagi tinggal 1 minit.
.
Lepas chat dengan customer service, tambah lagi 45 minit. .
Cancel terus.
Senang saja cara mereka menyelesaikan masalah. Semua dilakukan oleh sistem.
Tahu tak ada satu jenis servis yang tak mungkin digantikan oleh mesin (setakat hari ini) walau macam mana pun kita cuba?
Servis mengurut dan spa.
Sebab itu aku lebih suka jadi laggards dalam kebanyakan masa.
.
Peace.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
KELANTAN TRIP (30/11/2021 – 2/12/2021)
Holla!!!!!!! Lama sungguh-sungguh tak update blog aku ini aduhai. Boleh pula menghapdet semasa pandemic Covid-19 ni, eh eh eh…. Well, Alhamd...
-
APA NAK BUAT SEMASA MEMBELI RUMAH? BUATLAH 7 PERKARA INI:- 1) Buat carian dan 'survey' prospek rumah idaman Ada banyak...
-
Sabtu lepas aku ke klinik di kawasan berdekatan rumah aku. Hari minggu ada doktor sakit puan (aku gelar gynae saja dalam ayat seterusnya). ...
-
Aku ke Ho Chi Minh (HCM) bulan Oktober 2017. Trip adhoc plus nekad aku. Trip redah tanpa saving langsung. Amaran keras: Tak dig...
No comments:
Post a Comment